Призначений для перевірки щільності прилягання деталей клапанно-поршневої групи всіх видів двигунів внутрішнього згоряння.
Здатний визначити величину падіння тиску стисненого повітря, яке подається в циліндр через свічковий отвір, тим самим перевірити герметичність камери згоряння.
Дозволяє визначити щільність прилягання клапанів, цілісність прокладки головки блоку циліндрів та ін. Відмінність тестера від компрессометра в тому, що він крім оцінки загального стану поршневої групи дозволяє також дізнатися конкретне місцезнаходження несправності за місцем витоку повітря.
Використання тестера дозволяє уникнути помилок, оскільки поршень при вимірюванні знаходиться в нерухомому стані і
тиск у камері згоряння з'являється завдяки зовнішньому джерелу стисненого повітря.
У комплекті планка з регулятором та двома манометрами, шланг довжиною 66 см з швидкороз’ємним адаптером та двома різьбами — 14 та 18 мм.На бензиновому двигуні підключення проводиться через отвір свічки перевіряємого циліндра за допомогою шланга, на дизельному — через отвір для форсунки.
Позначення індикації:
Колір | Величина витоку, % | Висновок |
|
10…40 |
Хороший стан: витік мінімальний, відповідає допуску для нового двигуна і двигуна з дуже хорошим технічним станом |
|
40…70 |
Задовільний стан: величина витоку досить велика, необхідно більш детальне дослідження для виявлення місця витоку, рекомендується проведення ремонтних робіт |
|
70…100 |
Критичний витік: в циліндрі присутні несправності, наявність яких з максимальною вірогідністю тягне до необхідності капітального ремонту |
|
100 |
Повний витік: така ситуація можлива тільки якщо пневмотестери не підключений до двигуна або яка-небудь з частин, що впливають на герметичність надпоршневого простору, повністю зруйнована (клапан, поршень та ін.) |